Baldivian Logo HU Web

HASZNOS INFORMÁCIÓK

bal 18 001 10 website headerbal 18 001 10 website header.jpg.rendition.1280.1280

Az alvászavarok és az életminőség

bal 18 001 10 website 05 952x630

Életünk egyharmadát alvással töltjük. Ez így is van rendjén, de sokaknak az éjszaka alvás helyett stresszt jelent. Álmatlanul forgolódnak, újrarázzák a párnát, bárányokat számolnak, de semmi nem segít. Ami a kívülállóknak talán semmiségnek tűnik, az egy alvászavarokkal küzdőnek hatalmas teher lehet. Az alvászavarok nem csak éjszaka okoznak szorongást és feszültséget, hanem a nappali életminőségre is hatással vannak. A legtöbb alvászavarban szenvedő nehezen teljesít egy álmatlan éjszaka után. Főként fejfájással, koncentrációhiánnyal, idegességgel, feszültséggel küzd, és gyakran fázik is.

  • Az álmatlanságtól az érdeklődés elvesztésén keresztül a depresszióig
    A rossz alvás a magánéletre is hatással van. Az alvászavarokkal küdző betegeknél kialakulhat szorongás, feszültség, hosszan tartó nyugtalanság vagy akár depresszió is. Így a társas kapcsolatok is szenvednek az alvászavaroktól.
  • A munkahelyi teljesítmény csökken
    Az álmatlan éjszakák a munkahelyi teljesítményt is befolyásolják. Az alvászavarok és az alvás hiánya rontja a produktivitást. Az érintettek gyakran koncentrációzavarosak és idegesek; a munkahatékonyság csökken. A logikus gondolkodás, az eltökéltség és a motiváció szintén visszaesik.
  • Balesetek kialakulásának veszélye az alvászavarok miatt
    Az alvászavarok okozta alváshiány a közéletben is veszélyes. Főként az autóvezetőknél és a gépkezelőknél emelkedik meg a balesetek előfordulásának kockázata a túlzott fáradság és a koncentrációhiány miatt.
  • Az alváshiány kövérit!

    Amerikai kutatók1 megállapították, hogy a kevesebb mint 4 óra alvás a súlygyarapodás kockázatát 73%-al növeli. 5 óra alvásnál a túlsúlyosság kialakulásának kockázata már csak 50%. Tehát ha Ön nem alszik eleget, vagy keveset alszik, mert alvászavarokkal küzd, akkor Önnél nagyobb az esély a súlygyarapodásra. Ilyenkor azért növekszik a súlyunk, mert a testünk alvás közben hormonokat termel, ami az étvágyat szabályozza (pl: leptin). Az alvászavarokkal küzdők szervezetében kevesebb étvágyszabályozó hormon található, ezért alváshiány esetén hamarabb alakul ki éhségérzet.

Az alvászavar gyakori oka az orvos felkeresésének

Az alvászavarok kezelésére magas az igény az általános orvosi gyakorlatban. Habár a világ vitathatatlanul legnagyobb és legátfogóbb tanulmánya 2 az alvásról bizonyítja, hogy az alvászavar felismerése és kezelése gyakran nehéz. Az alvászavarok több mint 36%-át egyáltalán nem kezelik, 9% nem megfelelő tanácsokat kap, és 10% a potenciális kockázat miatt vitatott kezelést kap.

A növényi alapú készítmények segítenek az alvászavarok kezelésében.

A növényi alapú készítmények segítenek az alvászavarok kezelésében.
A nagy dózisú macskagyökér kivonatú tabletták (pl. Baldivian® Night) nyugtató hatással rendelkeznek és csökkentik az elalvásig eltelt időt. A macskagyökér hatóanyagai gyengéd és természetes módon befolyásolják az idegrendszert, anélkül, hogy megzavarnák a természetes alvási ritmust. A macskagyökeret évszázadok óta használják az alvászavarok kezelésére, kipróbált és vizsgált alvássegítő. Ellentétben a kémiai hatóanyagot tartalmazó altatókkal, nem okoznak másnap fáradságot, így frissen és kipihenten ébredünk.

1 Vorona RD et al. Overweight and obese patients in a primary care population report less sleep than patients with a normal body mass index. Arch Intern Med 2005;165(1):25–30

2 Wittchen HU et al. NISAS-2000: The Nationwide Insomnia Screening and Awareness Study. Prevalence and interventions in primary care. Fortschritte der Medizin. Originalien 2001;119(1):9–19

Baldivian Night: Vény nélkül kapható macskagyökér-kivonat tartalmú növényi gyógyszer.
A kockázatokról és a mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét.

A jelen weboldal tartalma kizárólag a magyar közönség számára készült.
cross